Készíts adventi élmény naptárat!

Az adventi naptárat mindenki imádja... De amennyire szeretik a gyerekek (és felnőttek is), annál nagyobb fejtörés, hogy hogyan lehetne változatosság, izgalmassá tenni, hogy a gyerkőc tényleg várja még a 20. napon is a meglepetést. Ez különösen nagy kihívás egy nem édesszájú gyereknél. Buksi 2 éves volt, amikor kapott adventi naptárat, egy szép nagy Mikulás forma textilből (készen kapható), rajta 24 kis zseb. Akkor még apró nasikat tettem bele, 1-1 mandarint, 1-1 szaloncukrot, stb... Természetesen, mindig csak az adott napiba raktam valamit, mert különben kiszedte volna az összeset. Aztán következő években belevegyítettem néha 1-1 matricát, apró játékot, szuperhősös kulcstartót, hasonlókat. Mindig nagyon szerette és örült neki, de semmi nem tartott tovább 24 óránál. Jött a következő kis apróság és az előző napi már a múlté volt. 
Tavaly kipróbáltam valami újat. A kis zsebek némelyike élményeket rejtett! Kis kártyákat csináltam feliratokkal, miszerint este arcfestés lesz, vagy mozi, vagy palacsinta sütés, stb... Olyan elképesztő sikere volt, hogy magam is meglepődtem!

Idén megkérdeztem Buksit, milyen naptárat szeretne. Közölte, hogy semmi más nem lehet, csak élmény-naptár! Nem érdekli az édesség, a kütyü-mütyü, még a Lego-adventi naptár sem! Úgyhogy ennek örömére új naptár készül! 
Először is, a lestrapált Mikulás naptártól elköszöntünk, teljesen szétfoszlott itt-ott. Úgyhogy új forma lesz, úgy döntöttem magam készítem, nagyon egyszerű lesz. Egy szalagra fogok kis borítékokat felakasztani, amiben az élmény kártyák lesznek. De hogyan is készül...

1, Egyszerűen excelben kis feliratokat készítek, szépen színes betűvel, hátérrel. 

2, A lapot nyomtatás után még egy kicsit kicsicsázom, mert épp a napokban vettem egy pár karácsonyi pecsétet. A pecsétek megszáradása után laminálom és felvágom. Mehet a borítékba!

3, Kis színes boríték papírboltban kapható. Ezekben laknak a kártyák. Kapnak még 1-1 karácsonyi matricát és egy szalagra fogom felcsipeszelni, apró, számozott kis facsipeszekkel. És kész is! 

Nyugodtan csalhatunk, nem kell előre beletenni minden borítékba a kártyát. Én kb egy órával előbb kelek reggel, mint a gyerkőc és akkor fogom berakni, annak függvényében, hogy kb mi vállalható aznap. Hétvégére időzítek nagyobb vállalásokat (mozi, állatkert, kirándulás), lazább hétköznapokra palacsinta sütést, arcfestést és hasonlókat. Amikor már reggel látható, hogy teljes katasztrófa lesz a nap, akkor marad a pizzát rendelünk vagy gyertyafényes estét csinálunk kártya... :) Ami fontos, csak olyat vállaljunk, amit meg is tudunk tartani. Ami a borítékba kerül, azt a gyerkőc minden körülmények között beválthatja! Szóval jól fontoljuk meg, mennyire leszünk jófejek... Nyilván, ahány gyerek, annyi félét lehet készíteni.

Még bőven van idő, 1-2 óra alatt díszítéssel is elkészül. Matricát és borítékot pár száz forintért írószer boltban vettem. A számozott csipesz készletet a Flying Tigerben, szintén nem nagy összegért (700 ft/készlet).
Néhány fotó a készítésről... Jó munkát! 

 

f2.jpg

f1.jpg

f3.jpg